"אנכי עשו בכורך "
– אנכי המביא לך,
ועשו הוא בכורך:
יש תמהים: איך יעקב, שהיה צדיק וירא אלוהים, דיבר שקר?
ואין זאת תימה, כי יעקב היה יודע כי הוא ראוי לברכה יותר מאחיו
ורוח הנבואה שתשרה על יצחק לברכו,
יתעשת אלוהים יותר לברכתו מאשר לברכת אחיו כי הוא רצוי לאל יותר ממנו,
וחילוף הדברים במקומות כאלה אינם גנאי וחילול לצדיק…
וכן אברהם ויצחק אמרו על נשותיהם 'אחותי היא'
ולא נקראו בעבור זה דוברי שקר,
כי מיראה אמרו מה שאמרו.
וכן יעקב לקבל ברכת אביו,
ואם 'שינה דברו', לא היה בעבור זה דובר שקר